1-READING COMPREHENSION (COMPRENSIÓN LECTORA)
-Look at the text and pictures.Select the right answer.
(Mirá el texto e imágenes. Seleccioná la/s respuesta/s correcta/s.)
- What type of text is this? (article / story / poem / legend )
- What is the text about? ( volunteers / gods / horses / snow / Christmas )
2- COMPLETE WITH THE RIGHT OPTION:
(Copiá las oraciones y completá con la opción correcta)
3- COMPLETE THE SEQUENCE:
(Copiá y completá cada secuencia de palabras -1 a la 10 - con alguna palabra del recuadro que se ajuste con el significado.
4- COMPLETE THESE SENTENCES WITH THE RIGHT TENSE
(Completá estas oraciones con el tiempo verbal adecuado)
1. Vounteers ___________________ (take) hay to the horses.
2. Logan Jeck ___________________ (find) two horses in the snow.
3. People in Mc Bride _____________________ (decide ) to save the horses.
4. They _________________________(decide ) to dig a 1km trench.
5. The horses ____________________ (walk ) through the trench.
6.The volunteers ______________________ (can not) lift the horses with an helicopter.
7.A young man ___________________ (get) a big surprise in December 2008.
5- PUT THE SENTENCES IN 4 ,IN THE ORDER THEY HAPPENED
(Poné las oraciones que completaste en el punto 4 en el orden en que sucedieron)
6- MAKE A LIST OF REGULAR AND IRREGULAR VERBS:
(Completá la lista con verbos regulares e irregulares sacados del texto)
SIMPLE PAST
Regular
verbs |
Irregular
verbs |
|
|
7- LOOK AT THIS SENTENCE:
(Mira la siguiente oración)
Logan was riding his snowmobile when he got a big surprise.
Logan estaba andando en su moto de nieve cuando él tuvo una gran sorpresa.
Simple Past: la acción que está en pasado (tuvo una gran sorpresa)interrumpe a la acción anterior .
Past Continuous: Esta acción( Logan estaba andando en su moto de nieve) queda interrumpida e incompleta)
Estos dos tiempos verbales los vamos a utilizar en la misma oración para describir situaciones en el pasado.
PAST CONTINUOUS
Se forma con el pasado del verbo TO BE (WAS oWERE) + la acción o verbo con -ing
Example:👉 She was watching tv when the electricity went off.
(Ella estaba mirando tv cuando se cortó la luz.
8- WHICH ACTION IS COMPLETE AND WHICH
ONE IS INCOMPLETE IN THIS SENTENCES?
1- I was studying history when my mother called me.
2- My neighbours were eating asado outside when it started to rain.
3- While he was running in the park, he fell off.
4- They were shouting, when the teacher entered the classroom.
5- I was reading ES 31 Blog, when I run out of credit.
COMPLETE THIS CHART:
(Completa el siguiente cuadro escribiendo las acciones en la columna apropiada)
👇SIMPLE PAST |
👇PAST
CONTINUOUS |
|
|
COMPLETE
ACTIONS |
INCOMPLETE ACTIONS |
9- ONLY ONE SENTENCE IN THE TEXT IS IN SIMPLE PRESENT. WHY? COPY IT.
(Sólo 1 oración en el texto está en Presente Simple. Por qué? Copiala.)
No hay comentarios.:
Publicar un comentario